Sammanfattning av de senaste dagarna.

Hej hopp nu var det längesedan jag skrev något här, igen. Helgen spenderades som sagt i Halmstad. I fredags agerade vi fylletaxi åt Oscars lillebror och hann även med en sväng till svärfar och svärmor. I lördags var vi i Falkenberg. Oscar skulle på studiebesök på sitt eventuellt nya jobb. Jag och Jonas (lillebror) gick runt i Falkenberg under tiden. Inte värst spännande. Men härligt väder var det! 

På eftermiddagen åkte vi till Oscars moster och fikade lite innan vi åkte hem till Jonas igen. I söndags var det dags för dop. Dopet var jättefint, även om prästen var fruktansvärt långdragen och tråkig att lyssna på. Även mottagningen efteråt var jättetrevlig och det bjöds på smörgåstårta och vanlig tårta och hela köret. Mätt blev man. I måndags var det dags för oss att åka hem så hela dagen gick åt resande mer eller mindre. 

Igår åkte jag hem till mamma en sväng, sedan åkte vi gemensamt därifrån ut till Lerum där vi skulle hämta vår nya fågel. Hon är jättefin och jag tror att det kommer fungera jättebra att ha henne här. Hon verkar redan trivas riktigt bra. Idag var jag iväg och köpte lite leksaker och en ny matskål till henne. Ville ha en matskål som sitter på utsidan för att det ska vara lättare att fylla på. Hon äter redan ur den även om det är nytt foder så det blir hur bra som helst det där. Så välkommen Pippi! Vår lilla akrobat! :D <3

Nu ska jag snart iväg till gymet. Tänkte dra igenom lite förslag med min tränare för att få tillbaka motivationen som verkar ha gått och gömt sig någonstans. Sedan ska jag hem och städa Puckos bur. Ska bli spännande att se om han flyger över till Pippis bur. Håll tummarna för att det går bra! :D

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0