Den nakna sanningen!

Min vikt just nu: 100,8kg. Blir lika rädd varje gång jag ser att det är tresiffrigt på vågen. Men det är väl bra det, motivation kan det kallas.

Min målvikt är 65kg. Det är en lång väg att gå, men vad gör det. Jag ser fram emot det. Jag vet att jag kommer lära mig mycket på vägen och lägga en hälsosam grund för resten av mitt liv. 

Jag har länge dragit mig för att avslöja min vikt. För min egen skull. Vad andra tycker och tänker är inte relevant. Men siffrorna på vågen blir på något sätt en konkret käftsmäll varje gång och man inser att det liv man lever och den mat man äter inte är direkt hälsosam. Vågen hade lika gärna kunnat skrika "Du, din dumma fan, vakna upp och inse att din kropp inte mår bra!". 

Jag försöker vakna upp ur min dvala och ta tag i det här, en gång för alla. Det är en lång väg att gå. Alla gånger man misslyckats tidigare ligger bakom som en tung ryggsäck. Men någon gång ska ju vara den första säger de ju så varför inte denna gången? :)

De största hoten jag måste försöka slå ner är:
  • Soffan - åh du sköna möbel som lockar mig med dina mjuka kuddar på kvällarna, dagarna, ja.. när som helst på dygnet.
  • Sötsuget - en lömsk sak som kan smyga sig på precis när som helst.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ett tips från mig: skriv matdagbok. Vad du äter, hur mycket och vilken tid. Allt från en middag till tre vindruvor. Gör detta ungefär 2 veckor. På så sätt får du koll på ditt matintag. Du ser vad som behövs ändras på/ läggas till :]

Det är inte så jobbigt som det låter :]



Heja braiga du!

2011-11-15 @ 22:40:25
URL: http://Mikaelapc.wordpress.com
Postat av: Fia

Jag använder två gratis program som du kan ladda ner från nätet.Det ena heter Picasa 3 och det andra PhotoScape, bara att googla =)

2011-11-15 @ 22:58:06
URL: http://www.sofsan.se/
Postat av: Johanna Fåglund

Jag hejar på dig Sandra!

Haha kunde inte låta bli att skratta när jag såg namnet på din nya blogg. Så söt är du :D

2011-11-15 @ 23:08:51
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Postat av: Helena

Härligt Sandra! Kommer ut jag med då med att jag nådde min topp på 129,5kg... som nu mer är 79,5! Kämpa på så, kanske vi ses på Sportlife om jag nån gång blir frisk från dessa förkylningar!

2011-11-17 @ 15:23:46
URL: http://dalkullanhelena.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0