Läkarbesök

Läkarbesök idag. Fick en jättetrevlig kvinnlig läkare. Eftersom detta har med ägglossning och hormoner att göra kändes det på något sätt mer betryggande med en kvinnlig än en manlig läkare. No offence against manliga läkare annars. Ingen diagnos är ställd men det spelar inte heller någon roll. Jag fick i alla fall en sorts antidepressiva tabletter som jag ska ta en gång dagligen så får vi se om det hjälper mot det här eller om vi får testa något annat. Nu har det åtminstone kommit någon vart.

Från det ena till det andra. Eftersom alla andra skriver om snön får väl jag också göra det. Mysigt är vad det är. Hoppas att det håller i sig. Har verkligen längtat efter snön nu. Vad jag däremot inte har längtat efter är halka på vägarna. Vi bor liksom på en "kulle" och för att komma hit eller härifrån krävs att man tar sig upp och ner för mer eller mindre långa backar. Till fots går det inte. Eller ja, ner skulle det säkert gå, om man känner för att testa det. Bussar går.. ibland. Idag var den "bara" fem minuter sent. Inte så pjåkigt för att vara första snöfallet. ;)

Nu ska jag göra vad jag kan för att hålla mig vaken till ikväll. Har just nu varit vaken i 29 timmar eftersom jag inte kunde sova inatt. Men vill inte heller somna nu med risk för att jag vaknar sent ikväll utan att kunna somna om. Det ska nog gå! :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0