Dåligt blev bättre!

Började dagen med att upptäcka att vi inte hade något vatten, något klantarsel har haft sönder en vattenledning. Sedan upptäckte jag mentorsträffen som sagt. Därefter missade jag bussen som körde 2 minuter för tidigt (det händer aldrig annars att bussarna är för tidiga här). På vägen hem snubblade jag till och vred om knät lite (gick över ganska snabbt). På bussen hemåt fick busschauffören kärringstopp och det var ett tag oklart om jag skulle komma hem alls.

Skapligt värdelös dag alltså. Men den blev bättre när jag trotsade min egen envishet och plockade fram alla julsaker. Hann med allt idag. Inte konstigt egentligen eftersom vi nästan inte har några julsaker att plocka fram. Får införskaffa lite till. Det som måste införskaffas är mossa till adventsljusstaken (bättre sent än aldrig) och så ska jag införskaffa en julstjärna till sovrummet eftersom den gick sönder förra året. Eftersom jag lyckades ha sönder en annan ljusstake idag så blir det även att införskaffa en ny till vardagsrummet. 

Dagen blev ytterligare lite bättre när ett blomsterbud knackade på dörren med ett dussin STORA röda rosor från min man! Jättevackra! <3


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0