Nystart.

Nu är det dags att starta det nya året. Idag kör jag första dagen utan något godis och dricka, blir inga problem. Väntar mig huvudvärken från koffein-bristen först i morgon eller på onsdag. Har många gånger tidigare testat att trappa ner men det funkar inte. Jag har noll självdiciplin när det gäller mängder av saker och ting och har lätt för att övertala mig själv om att "ett glas till gör ju ingenting.." så nu tänkte jag sluta helt med en gång. Kommer bli ett par tuffa veckor framöver så det gäller att jag lyckas fortsätta att motivera mig själv och tänka på det positiva jag får ut av det hela i längden.

Idag ska jag ta ikapp en del skolgrejer. Det ska städas så att det ser vettigt ut här (igen) och jag tänkte även väga mig och ta nya mått eftersom den senaste månaden blev som den blev så blir det en nystart med allt. Ska även inventera i kyl, frys och skafferi och skriva matlistor så att jag kan veckohandla ordentligt. Måste hålla mig ifrån mataffärerna så långt det går om jag ska lyckas låta bli att köpa hem godis och dricka. Så, det är väl lika bra att jag kör igång. :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0