Spindlar och långpromenad.

Inatt kastade Oscar en spindel på mig. Jag fick fullkomligt panik (jättefobi för spindlar)!!! Vaknade i ren panik och var mer än redo att ge honom en fet smäll på käften. Motstod frestelsen i sista sekund. Ja, jag drömde att han kastade spindel på mig alltså. :(

Idag var jag, Oscar och Zita ute på långpromenad runt Hedvigsborg här i Borås. Jag var på jakt efter en sjö som jag sett på kartorna på Eniro. Efter en del uppförsbackar, slask och snö kom vi fram och det visade sig att sjön mer var en större vattenpöl. Ska ligga en riktig sjö ännu längre bort men vet inte hur långt bort och vet inte om det finns promenadväg dit, men det ska undersökas när snön är borta och vädret är lite bättre. Snöade rikligt under hela långpromenaden (ca 1 timma) och precis när vi kommit hem, lämnat av Zita och gett oss iväg för att handla mat så slutade det självklart. Till och med solen tittade fram. Ibland har man sån tur.

Nu blir det soffläge resten av dagen!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ett tips är att kika på Googlemap, där kan du välja att ta närmsta gångväg från platsen som du skall gå ifrån. Funkar toppen att ha på telefonen och som gps (finns såna appar)!

2012-02-20 @ 09:39:09
URL: http://borgelssons.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0